Selamat pagi semua! Betul ke kita kena minim air 3 liter sehari? Sebenarnya kita kena MINUM AIR MENGIKUT BERAT BADAN kita tau dan average berat badan Rakyat Malaysia memerlukan 3 liter sehari. Tapi seeloknya kita lebih tahu berapa liter sebenarnya yang kita perlu minum sehari? Tak lebih dan tak kurang..sebab apa?
.
Sebab air ni sangat penting untuk badan kita berfungsi dengan baik. Macam mana nak tahu badan kita ni perlu minum berapa liter air sehari?
.

1 liter : 2k kilogram

.
Haa.. 1 liter air untuk setiap 25kg berat badan tau. Contohnya berat anda adalah 55kg. Jadi 55kg bahagi 25kg = 2.2liter air diperlukan oleh badan anda setiap hari. Kalau berat badan lebih tu lagi lah kena minum air lebih banyak kan?
.
Barulah badan sentiasa cergas dan sistem penghadaman kita berfungsi dengan baik. Sekaligus kulit kita pun cantik berseri.
.
Dapat sesuatu?🙋🏻‍♀
.