admin

Apa Itu “PLANT-BASED SKINCARE?”

Plant-based skincare?🌱.Produk penjagaan kulit berasaskan tumbuhan adalah merujuk kepada hasil pembuatan yang tidak berunsurkan daripada haiwan contohnya gelatin haiwan, lactic acid daripada darah haiwan, dan kolagen daripada haiwan bertulang belakang. Sejarah produk kecantikan berasaskan tumbuhan telah pun digunakan puluhan ribu tahun yang lalu dan kini diinovasikan dalam pelbagai jenis produk. Salah satu kebaikan utama produk berasaskan tumbuhan ini ialah khasiatnya yang cenderung lembut pada kulit. Khasiat tumbuhan botani seperti aloevera, minyak argan dan minyak rosehip pun bukan calang-calang tau. Boleh…

0
Read More

BETUL KE KENA MINUM AIR 3 LITER SEHARI?

Selamat pagi semua! Betul ke kita kena minim air 3 liter sehari? Sebenarnya kita kena MINUM AIR MENGIKUT BERAT BADAN kita tau dan average berat badan Rakyat Malaysia memerlukan 3 liter sehari. Tapi seeloknya kita lebih tahu berapa liter sebenarnya yang kita perlu minum sehari? Tak lebih dan tak kurang..sebab apa?.Sebab air ni sangat penting untuk badan kita berfungsi dengan baik. Macam mana nak tahu badan kita ni perlu minum berapa liter air sehari?. 1 liter : 2k kilogram .Haa..…

0
Read More

5 TIPS MAKAN SUPPLEMENT SUPAYA BERKESAN

5 TIPS MAKAN SUPPLEMENT SUPAYA BERKESAN.🍒Minum air secukupnya🍒Jauhi kafein dan cola🍒Tidur dengan cukup (6-8jam)🍒 Makan buah2an dan sayur2an🍒 Konsisten.Ha sebab tu lah ada yang kata berkesan ada yang kata tak. Sebab gaya hidup dan pemakanan sesorang tu sangat memainkan peranan tau.Dah kemam treaplus malam ni? Jangan lupa pantangnya 😉

0
Read More

5 PUNCA JERAGAT YANG KITA PERLU AMBIL KISAH

Sebut je perkataan jeragat, mesti ramai wanita yang rungsing. Nampak kecil tapi impak dia boleh menjatuhkan semangat tau bila kulit muka ada jeragat apatah lagi kalau jeragat tu jelas nampak dari jauh. Jeragat ni bukan apa, dia muncul nak bagi tahu yang mungkin kita ada masalah dalaman atau kita sendiri yang culas dalam penjagaan asas kulit muka. Tu yang dia timbul tu. Memanglah jeragat ni boleh cover dengan makeup tapi sampai bila nak makeup je kan. Selalunya kita makeup pun…

0
Read More
FOLLOW US ON

Processed with VSCO with a4 preset

Recent reviews
Any inquiries? Chat with our Beauty Consultant today!
Powered by
GET FREE SAMPLE FROM CHARMS TODAY AND BE THE LUCKY ONE

FREE SAMPLE